21lut/22

Opowieść o Gminnym Przedsiębiorstwie Społecznym z Czerwonaka

Fundacja Pomocy Wzajemnej BARKA od lat wspiera powstawanie i działalność PRZEDSIĘBIORSTW SPOŁECZNYCH, w tym w ramach projektu „Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej”. Dzisiaj zapraszamy na spotkanie z Gminnym Przedsiębiorstwem Społecznym z Czerwonaka, które jako spółka z o.o. działa od stycznia 2021 r.

Gminne Przedsiębiorstwo Społeczne zostało powołane w celu reintegracji i aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób z niepełnosprawnością. Drogą, jaką obrała spółka do realizacji przedmiotowego celu, było i jest między innymi zaangażowanie wskazanych wyżej osób do realizacji usług komunalnych na rzecz gminy Czerwonak. Oprócz gminy Czerwonak GPS współpracuje ze spółkami i instytucjami gminnymi, a także z lokalnymi przedsiębiorstwami i mieszkańcami. W celu realizacji zleceń spółka wykorzystuje maszyny i sprzęt zakupiony między innymi w ramach dotacji z Fundacji BARKA. W 2021 r. (pierwszym roku swojej działalności) spółka osiągnęła obrót 2,5 razy większy od planowanego i zatrudniła dodatkowe 2 osoby. Plany na kolejne lata są jeszcze ambitniejsze J.

Jak mówi Bogusław Wołodźko, prezes spółki i dynamiczny menadżer z kilkunastoletnim doświadczeniem w biznesie, GPS tworzą ludzie, ludzie mieszkający w gminie Czerwonak, tutaj funkcjonujący na co dzień, dla których czysta i przyjazna gmina jest wartością nadrzędną.

Gmina Czerwonak skutecznie wspiera rozwój ekonomii społecznej, za co otrzymała w ubiegłym roku tytuł Samorząd Społecznie Odpowiedzialny. Gminne Przedsiębiorstwo Społeczne skorzystało z dotacji z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na utworzenie nowych miejsc pracy w nowych przedsiębiorstwach społecznych.

Drugim zadaniem GPS jest prowadzenia Centrum Wsparcia Organizacji Pozarządowych, które udostępniania pomieszczenia biurowe oraz salę konferencyjną na potrzeby NGO. Prowadzone są działania animacyjne i integracyjne dla środowiska NGO na terenie gminy Czerwonak. Przedsiębiorstwo współpracuje z przedstawicielami Rady Działalności Pożytku Publicznego Gminy Czerwonak. W pomieszczeniach CWOP organizacje pozarządowe prowadzą kursy, szkolenia i działania animacyjne.

GPS jest zaangażowane w politykę senioralną we współpracy z gminą Czerwonak.

Kadra GPS to 8 fantastycznych osób! Wspaniała atmosfera, otwarcie na nowe pomysły i współpracę, świadczenie usług na jak najwyższym poziomie – to jest to, co ich cechuje! Działają wspólnie dla osób mieszkających na terenie gminy. Korzystają ze szkoleń, które proponuje Barka w ramach działań Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej. Wiele czasu poświęcają też na integrujące zespół spotkania – z okazji imienin, świąt czy korzystając z ładnej pogody, wspólne wypady do lasu.

Poznajmy teraz zespół GPS.

Prezes Bogusław Wołodźko dzieli swój czas między pracę w GPS a szeroko pojęte działania społeczne. Jest zapalonym kibicem sportowym – od szachów po jazdę na rowerze trasami przepięknej puszczy Zielonki.

Jola – prowadzi biuro spółki, zajmuje się kwestiami rozliczeniowymi oraz kontaktami z partnerami spółki, dba o dobrą atmosferę w zespole. Miłośniczka zwierząt, w szczególności kotów. Lubi aktywność fizyczną, można spotkać ją na siłowni.

Honorata – odpowiada za zamówienia zakupowe w spółce, wspiera działalność biura. Fanka Freddiego Mercury’ego.

Gosia – łączy swoje zainteresowania z pracą zawodową. Zajmowanie się roślinami to jej pasja od zawsze.

Waldek – zawsze gotowy do pomocy. Perfekcyjny w pracach porządkowych, naprawczych i budowlanych.

Waldemar – „złota rączka”. Nie ma dla niego rzeczy, których nie da się załatwić. Działka to jego pasja.

Beata – podobnie jak Gosia łączy swoje pasje z pracą zawodową. Zajmowanie się ogrodem i kwiatami to dla niej największa przyjemność.

Florian – człowiek do zadań specjalnych. W GPS odpowiedzialny za administrowanie targowiskiem. Gość pełen energii.

Adres i kontakt

Gminne Przedsiębiorstwo Społeczne Sp. z o.o.

ul.Leśna 8, 62-004 Czerwonak

e-mail: biuro@gps-czerwonak.pl; kontakt@gps-czerwonak.pl

www.gps-czerwonak.pl

GPS Czerwonak – Gminne Przedsiębiorstwo Społeczne | Facebook

Spółka świadczy następujące usługi dla gminy Czerwonak:

  • koszenie trawników,
  • zamiatanie ulic,
  • grabienie liści,
  • pielęgnacja „małej zieleni” (usuwanie chwastów, przycinanie drobnych krzewów, sadzenie kwiatów, grabienie itp.),
  • sprzątanie terenów zielonych,
  • podlewanie drzew i krzewów,
  • obsługa Dworca Kolejowego w Bolechowie,
  • obsługa gminnego targowiska w Koziegłowach,
  • obsługa cmentarza komunalnego w Czerwonaku,
  • usługa czyszczenia wiat przystankowych w gminie Czerwonak.

15lut/22

Szkolenie nt. dostępności dla osób ze specjalnymi potrzebami 23 lutego

Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej prowadzone przez Fundację Pomocy Wzajemnej Barka ma przyjemność zaprosić Państwa na bezpłatne szkolenie on-line nt. zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Szkolenie przeznaczone jest dla podmiotów ekonomii społecznej i przedsiębiorstw społecznych mających siedzibę na terenie subregionu poznańskiego (m. Poznań, powiaty: poznański, obornicki, szamotulski, śremski, średzki).

Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o jego ukończeniu.

Szkolenie odbędzie w trybie on-line 23 lutego br. (środa) w godzinach 9:00 – 16:15.

Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

Bardzo proszę o potwierdzenie zainteresowania udziałem w szkoleniu w ww. terminie do dnia 16 lutego br. do godziny 17:00.

W razie pytań prosimy o kontakt pod nr tel.: 61 6682405 lub adres e-mail: anna.jarzembowska@barka.org.pl.

Program szkolenia obejmuje m.in.:

  1. Podstawy prawne dotyczące niepełnosprawności, w tym typy i rodzaje niepełnosprawności, system orzecznictwa;
  2. Ustawa z 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – wymagania dla podmiotów publicznych (w tym dla organizacji pozarządowych realizujących działania ze środków publicznych) w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno – komunikacyjnej;
  3. Elementy dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej w kontekście obsługi osoby z niepełnosprawnościami;
  4. Savoir vivre wobec osób ze szczególnymi potrzebami.

 

14lut/22

Opowieść o Fundacji Supersprawni

Fundacja Pomocy Wzajemnej Barka od lat wspiera powstawanie i działalność przedsiębiorstw społecznych oraz organizacji obywatelskich, w tym w ramach projektu „Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej”. Dzisiaj poznamy kolejną organizację. Fundacja SUPERSPRAWNI działa od 2016 r. Dzisiaj rozmawiamy z założycielką i prezeską Fundacji.

Mam na imię Marta. Osiem lata temu zostałam zatrudniona przez życie na najwspanialszym stanowisku, jakie mogłam sobie wymarzyć – zostałam pełnoetatową matką. A równolegle, na drugi etat, zyskałam całodobowy wakat pielęgniarki i rehabilitantki.

Mój syn Olek urodził się jako wcześniak. Gdy przytulałam go po raz pierwszy, usłyszałam od lekarzy, że ma chore serce i porażenie mózgowe. Wtedy umysł nie zanotował. Dziś ograniczenia wynikające z jego niepełnosprawności oraz codzienna walka o normalność prowadzą bardzo skrupulatny rachunek. Jak sobie z tym wszystkim poradzić? Ja wybrałam pracoholizm.

Potrzeba serca, wiara w niemożliwe, chęć przełamywania barier oraz poczucie braku granic w tworzeniu lepszego jutra dla własnego dziecka – to podwaliny Fundacji SUPERSPRAWNI, którą zdecydowałam się założyć dla mojego syna oraz innych dzieci i ich rodziców borykających się z podobnymi wyzwaniami – potrzebujących pomocy tak samo jak on.

Początkiem działania Fundacji SUPERSPRAWNI było rozpisanie projektu i próba pozyskania finansowania w Urzędzie Miasta lub Urzędzie Wojewódzkim. Właśnie w tym czasie trafiłam do Fundacji Pomocy Wzajemnej Barka, która dała mi ogromne wsparcie, m.in. merytoryczne, prawne, również finansowe. Dzięki ludziom z Barki projekt ruszył z kopyta.

Wstępnie miał obejmować wyłącznie założenie ośrodka terapeutycznego. Wymagał jednak na tyle dużych nakładów finansowych, że nikt nowo założonej fundacji by ich nie dał. Stąd pomysł, by założyć żłobek i realizować działanie komercyjne dające stałe źródło dofinansowania. Żłobek od początku miał być miejscem również dla dzieci z niepełnosprawnościami, miał integrować. Tego typu placówki rehabilitacyjnej w Poznaniu w tym czasie w ogóle nie było. Z czasem pojawiły się kolejne pomysły na rozwój, tj. przedszkole specjalne i centrum rehabilitacyjne.

Zawodowa codzienność i każdorazowy powód do dumy są obecnie uformowane w żłobek integracyjny, przedszkole specjalistyczne oraz centrum rehabilitacji. To tu dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną mogą uczestniczyć w zajęciach rehabilitacyjnych, terapeutycznych i edukacyjnych… i choć przez chwilę być bliżej sprawności, której pozazdroszczą rówieśnikom.

Każdego dnia wraz z zespołem zajmujemy się w Fundacji dziećmi z niepełnosprawnościami i ich rodzinami, kształcimy, edukujemy i opiekujemy się. Obecnie nawet udało się nam pozyskać środki z Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej na świadczenie usług asystenckich wspierających potrzebujące dzieci.

Poznajmy teraz resztę Zespołu…

Marlenka zajmuje się sprawami kadrowymi i jest dyrektorem żłobka. Pracuje w Fundacji od samego początku, czyli przełomu lat 2016/2017.

Gosia dba o moje zdrowie psychiczneJ, jest ogromnym wsparcie biurowym, zajmuje się projektami (pisaniem i rozliczaniem) i dba o porządek w „papierach”.

Tomek to nasz fizjoterapeuta. Z nim dzieci czynią cuda, z nim stawiają pierwsze kroki. Zagorzały sportowiec, ultramaratonista i triatlonista. Również z nami od początku.

Iza jest dyrektorem przedszkola i dba o prawidłową edukację i wychowanie naszych dzieci. Jednocześnie jest terapeutą integracji sensorycznej, czyli dostarcza dzieciom polisensorycznych bodźców.

Marta jest neurologopedą i dba o prawidłowy rozwój mowy naszych dzieci. Stosuje renomowane metody terapii i leczenia, wykorzystując wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami.

Adres:

Fundacja Supersprawni

ul.Mikołaja Rudnickiego 5/7

60-681 Poznań

www.supersprawni.pl

marta.ciupak@supersprawni.pl

tel.: 666 128 569

Oferta:

– przedszkole terapeutyczne,

– żłobek integracyjny,

– ośrodek rehabilitacyjny, świadczymy usługi fizjoterapii i rehabilitacji dzieci metodą NDT Bobath,

– terapia ręki,

– integracja sensoryczna,

– neurologopedia,

– biofeedback wzroku.

09lut/22

Podziękowanie dla sponsorów akcji Razem przeciw pandemii w tramwajach i pociągach

Trwa akcja informacyjno-promocyjna mająca na celu podziękowanie sponsorom akcji Razem przeciw pandemii.

Firmy: Aquanet, Constructa Plus, Kompania Piwowarska oraz Zarząd Zagospodarowania Odpadów w Poznaniu przekazały środki finansowe Fundacji Pomocy Wzajemnej Barka, za które zakupione zostały towary i usługi w przedsiębiorstwach społecznych, ważne dla jednostek opieki społecznej i zdrowotnej w czasie pandemii. Następnie zakupione dobra zostały przekazane m.in. do Szpitala im. Józefa Strusia, szpitala dziecięcego przy ul. Krysiewicza, a także do Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Śremie.

Podziękowanie dla firm – sponsorów wyświetlane jest na ekranach LED w pojazdach Kolei Wielkopolskich oraz w tramwajach – Moderus Gamma oraz w autobusach elektrycznych należących do poznańskiego MPK.

07lut/22

5-lecie Talentu z Szamotuł

W grudniu 2021 roku minęło 5 lat od powstania Spółdzielni Socjalnej Talent z Szamotuł, którą założyły: Powiat Szamotulski oraz Zakon Sióstr Franciszkanek.

Kameralne obchody jubileuszu odbyły się teraz, a Spółdzielcy uczcili jubileusz nie tylko tortem, ale i ufundowaniem podarunków dla instytucji i organizacji współpracujących. My otrzymaliśmy piękny talerz. Upominkowi towarzyszy okolicznościowa prezentacja, która podsumowuje pierwsze lata działalności.

Dziękujemy i życzymy wielu sukcesów w kolejnych pięcioleciach! 🙂

07lut/22

Sukces po poznańsku o akcji Razem przeciw pandemii

W najnowszym, lutowym numerze magazynu Sukces po poznańsku, możemy przeczytać o akcji „Razem przeciw pandemii”  – mechanizmie zakupowym realizowanym przez Fundację Barka .

Oto co możemy przeczytać na profilu fb magazynu:

„Akcja „Razem przeciw pandemii” to dwustronna pomoc dla instytucji walczących z pandemią na pierwszej linii oraz dla podmiotów ekonomii społecznej. W 2020 roku finansowana była z programu Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej, a w 2021 Fundacja Barka zaprosiła do współpracy firmy. Akcja została objęta honorowym patronatem Marszałka Województwa Wielkopolskiego Marka Woźniaka oraz Prezydenta Miasta Poznania Jacka Jaśkowiaka. Koniecznie przeczytajcie więcej na jej temat:

➡️ https://sukcespopoznansku.pl/…/razem-przeciw-pandemii/

➡️https://wydawnictwa.grupamtp.pl/spp/022022/36/”

01lut/22

Szkolenie on-line 16 lutego Badanie rynku i satysfakcji klienta

Czy wiesz, co mówią o Twojej firmie klienci? Nie? To warto to sprawdzić, bo niezadowolony klient opowie o tym aż…10 osobom, czyli Twoim potencjalnym klientom. Podczas szkolenia dowiesz się także, jak przygotować i przeprowadzić badania rynku. Główny nacisk położony jest na badanie satysfakcji klienta, poznasz nisko kosztowe metody i narzędzia takiego badania, a nawet będziesz miała/ miał okazję przygotować ankietę badawczą. Warto badać zadowolenie klientów, ponieważ  jak pokazują badania pozyskanie nowego klienta może być od 5 do 25 razy droższe niż zatrzymanie przy sobie już istniejącego. Na tym szkoleniu tego właśnie się nauczysz.

Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej prowadzone przez Fundację Pomocy Wzajemnej Barka ma przyjemność zaprosić Państwa na bezpłatne szkolenie on-line pt. Badanie rynku i satysfakcji klienta.

Szkolenie przeznaczone jest dla podmiotów ekonomii społecznej i przedsiębiorstw społecznych mających siedzibę na terenie subregionu poznańskiego (m. Poznań, powiaty: poznański, obornicki, szamotulski, śremski, średzki).

Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o jego ukończeniu.

Szkolenie odbędzie w trybie on-line 16 lutego br. (środa) w godzinach 9:00 – 16:15.

Bardzo proszę o potwierdzenie zainteresowania udziałem w szkoleniu w ww. terminie do dnia 9 lutego br. do godziny 12:00.

Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

W razie pytań prosimy o kontakt pod nr tel.: 61 6682408 lub adres e-mail: malgorzata.sobczyk@barka.org.pl

Program szkolenia obejmuje m.in.: 

I Techniki badania rynku:

  1. Badania ankietowe:
  • ankieta,
  • wywiad bezpośredni,
  • wywiad telefoniczny.

II Metody badania satysfakcji klienta

  1. Pojęcie satysfakcji klienta,
  2. Czynniki kształtujące satysfakcję klienta,
  3. Modele satysfakcji klienta,
  4. Satysfakcja klienta a jego lojalność,
  5. Modele badania satysfakcji klienta,
  6. Klasyczny model badania satysfakcji klienta – etapy,
  7. Podsumowanie badania: analiza, omówienie wyników, przekazanie informacji, monitorowanie skuteczności zmian.
01lut/22

Innowacje dla seniorów Projekt Generator Innowacji. Sieci Wsparcia 2

Przekazujemy wiadomość od realizatora projektu  „Generator Innowacji. Sieci Wsparcia 2”:

Trwają poszukiwania innowacyjnych pomysłów na rozwiązania na rzecz osób starszych i/lub ich opiekunów! W ramach projektu „Generator Innowacji. Sieci Wsparcia 2” możecie zgłaszać nowatorskie pomysły, by rozwijać je z grupą ekspertów a następnie otrzymać grant do 50 tys. zł na przetestowanie Waszego unikalnego projektu.

Szukamy absolutnie nowatorskich pomysłów

  • prowadzących do powstania nowych produktów i usług
  • ulepszających istniejące rozwiązania
  • nie realizowanych jeszcze w Polsce

Jeśli macie nietypowe idee

  • jak projektować przyjazną starość,
  • jak budować sieci wsparcia,
  • jak uspołeczniać instytucje i czynić je bardziej przyjaznymi dla starzejących się społeczeństw,

wypełnijcie formularz zgłoszeniowy na stronie sieciwsparcia.pl – zapraszamy!

Chcesz wiedzieć więcej?

Chcesz sprawdzić, czy Twój pomysł jest innowacyjny?

Zapisz się na jeden z Webinarów informacyjno-konsultacyjnych na stronie www.sieciwsparcia.pl/webinar/

  • 3 lutego (czwartek) – start o 15:00
  • 7 lutego (poniedziałek) – start o 15:00

Do zobaczenia w Generatorze Innowacji!

#innowacjespołeczne #innowacyjnepomysły #osobystarsze #generatorinnowacji #sieciwsparcia

 

 

 

01lut/22

Ochrona taryfowa dla spółdzielni socjalnych, CIS i KIS

Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej w MRiPS  informuje, że spółdzielnie socjalne, centra integracji społecznej, kluby integracji społecznej mogą korzystać z ochrony taryfowej wynikającej z Ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców paliw gazowych w związku z sytuacją na rynku gazu. Przepisy ustawy wykluczają także podwyższanie cen i stawek taryfowych gazu w 2022 r.

Należy pamiętać, że warunkiem uzyskania wsparcia jest złożenie u sprzedawcy gazu stosownego oświadczenia. Wzór oświadczenia został określony w rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska, dostępny jest pod linkiem:

https://sip.legalis.pl/document-full.seam?documentId=mfrxilrtg4ytomjxha3tmltwmvzc4mjzgazdc

Ustawa weszła w życie dnia 29 stycznia.

https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2022/202