15maj/20

Partnerstwo w Tarnowie Podgórnym

Partnerstwo Lokalne w gminie Tarnowo Podgórne jest na etapie przygotowywania się do podpisania porozumienia o współpracy na rzecz rozwoju ES.Kilka lat temu powstała tu spółdzielnia socjalna Blisko Was (myjnia samochodowa, pralnia i sprzątanie mieszkań)  oraz spółka Pożytku Publicznego Poznań Reklamy  (działająca w obszarze IT). Działa też Stowarzyszenie ROKTAR, które prowadzi WTZ, a Stowarzyszenie TARSON planuje powołanie ZAZ. Gmina Tarnowo Podgórne we współpracy z Rokietnicą planują powołać przy wsparciu OWES, spółdzielnię socjalną tworzącą miejsca pracy dla osób niepełnosprawnych, w tym po WTZ. Gmina Tarnowo Podgórne sfinansowała budowę nowej siedziby dla WTZ, w której ma się też mieścić spółdzielnia socjalna.  Partnerstwo lokalne wspiera działania Fundacji Wsparcie i Opieka, która powstała przy wsparciu OWES, i planuje powołać Dom Dziennego Pobytu dla seniorów i osób chorych. Gmina widzi potrzebę uruchomienia takiego Domu i wskaże odpowiedzi lokal.

14maj/20

Spółdzielnia Socjalna Feniks o. w Poznaniu

Spółdzielnia Socjalna Feniks powstała w 2013 roku. W 2019 roku powstał oddział w Poznaniu, który jest już trzecim oddziałem Spółdzielni (po białogardzkim oraz koszalińskim). Specjalizuje się w świadczeniu usług z zakresu opieki nad osobami starszymi i niepełnosprawnymi, oferuje również wynajem sprzętu rehabilitacyjnego/medycznego/ortopedycznego.

Dane kontaktowe:

ul. Staromiejska 29, 78-200 Białogard

Oddział w Poznaniu:

ul.Kościuszki 74, 61-892 Poznań

Dyrektor oddziału:

Michał Cesarz

telefon  504 252 857

e-mail   poznan@opieka-feniks.pl

www.opieka-feniks.pl

https://www.facebook.com/fenikskosciuszki/

Oferta:

– opieka nad osobami starszymi,

– wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego.

13maj/20

Pożyczki płynnościowe dla wielkopolskich przedsiębiorstw

Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości z inicjatywy Samorządu Województwa Wielkopolskiego uruchomiła nowy instrument – Pożyczkę Płynnościową dla mikro, małych i średnich firm z Wielkopolski negatywnie dotkniętych skutkami epidemii COVID-19.

Z pożyczki można sfinansować koszty bieżącej działalności i kapitał obrotowy. Oprocentowanie pożyczki wynosi od 0%. Okres spłaty 72 miesiące. Karencja do 12 miesięcy. Kwota pożyczki do 300.000,00 zł. Do 100.000,00 zł pod weksel.

Już teraz przeznaczono na ten instrument 30 mln zł.

Pytania o o Pożyczkę Płynnościową można kierować do:

e-mail: fundusz@warp.org.pl 

tel.: 61 65 06 333 lub 61 65 06 366  lub 61 65 06 363 lub 61 65 06 362

Wnioski wraz z załącznikami, prosimy wysyłać na adres e-mail: wniosek-pp@warp.org.pl

13maj/20

Pożyczki płynnościowe dla PES

Pożyczka płynnościowa – dla kogo?

Nowy instrument wsparcia w postaci pożyczek płynnościowych to wspólna inicjatywa Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Banku Gospodarstwa Krajowego. Jest dedykowany dla podmiotów ekonomii społecznej czyli organizacji, nienastawionych na zysk, a prowadzących działalność w celach społecznych. Są to np. centra oraz kluby integracji społecznej, spółdzielnie pracy, inwalidów i socjalne, czy zakłady aktywności zawodowej. Pożyczkę uzyskać mogą podmioty ekonomii społecznej:

  • istniejące co najmniej 12 miesięcy i posiadające co najmniej jeden zamknięty rok obrotowy,
  • wyłącznie mikro, małe i średnie,
  • prowadzące działalność gospodarczą lub odpłatną działalność statutową,
  • posiadające zdolność do spłaty zaciągniętej pożyczki wraz z odsetkami.

Przeznaczenie środków

Przyznane środki z pożyczki, można przeznaczyć na: bieżące zobowiązania, wynagrodzenia dla  pracowników (w tym także składowe należne ZUS i US), pokrycie kosztów użytkowania infrastruktury oraz kosztów administracyjnych, takich jak np. opłacanie czynszu. Ponadto podmioty ekonomii społecznej będą mogły zakupić półprodukty oraz drobne wyposażenie.

Główne parametry pożyczki

  • maksymalna wysokość pożyczki: 25% wartości rocznego obrotu i nie więcej niż 100 tys. zł,
  • niskie oprocentowanie – 0,1 proc. w skali roku,
  • maksymalny okres spłaty: 48 miesięcy,
  • karencja w spłacie: 6-12 miesięcy,
  • łatwe zabezpieczenie – np. weksel in blanco.

Ważne dla PESów

Istotny dla zainteresowanych pożyczką podmiotów ekonomii społecznej jest brak prowizji i opłat oraz możliwość spłaty pożyczki w ratach kwartalnych zamiast miesięcznych (w uzasadnionych przypadkach). Ponadto pożyczki płynnościowe można łączyć z innymi rozwiązaniami oferowanymi firmom w rządowej tarczy antykryzysowej. Do pozostałych udogodnień należą: możliwe dwumiesięczne wakacje kredytowe oraz brak wymogu wkładu własnego.

Aktualnie pożyczek płynnościowych dla podmiotów ekonomii społecznej udzielają m. in.: Fundusz Regionu Wałbrzyskiego, Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych S.A., Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości w Suwałkach, Stowarzyszenie Centrum Rozwoju Ekonomicznego Pasłęka, Lubelska Fundacja Rozwoju i Krajowe Stowarzyszenie Wspierania Przedsiębiorczości. Trzech ostatnich pośredników finansowych z powodu ogromnego zainteresowania pożyczką płynnościową, chwilowo zawiesiło przyjmowanie wniosków. BGK na bieżąco nawiązuje współpracę z kolejnymi instytucjami pośredniczącymi w udzielaniu pożyczek podmiotom ekonomii społecznej. Ich listę na bieżąco można śledzić na stronie Banku.

https://www.gov.pl/web/rodzina/wiekszy-budzet-na-wsparcie-podmiotow-ekonomii-spolecznej

Wykaz pozostałych instrumentów wsparcia podmiotów ekonomii społecznej znajduje się m.in. na stronie https://www.ekonomiaspoleczna.gov.pl/ oraz na profilu Facebookowym:

https://www.facebook.com/DepartamentEkonomiiSpolecznejiSolidarnej/

12maj/20

Stowarzyszenie Pogotowie Społeczne

Rękodzieło powstające w warsztatach Centrum Integracji Społecznej prowadzonego przez Stowarzyszenie „Pogotowie Społeczne” , tworzone jest przy zaangażowaniu korzystających ze wsparcia osób bezdomnych i bezrobotnych. Na co dzień  produkty można nabyć w „Pakamerze Społecznej” – sklepiku mieszczącym się na malowniczej Śródce. Od kilku lat niezmiennie Stowarzyszenie prezentuje też swoje wyroby podczas Jarmarku Wielkanocnego,  Jarmarku Świętojańskiego,  obchodów Dnia Świętego Marcina, Festiwalu Sztuki i Przedmiotów Artystycznych na MTP ,  Poznańskiego Betlejem na Starym Rynku w Poznaniu oraz innych wydarzeń.

Niezależnie od świątecznego  zapotrzebowania regularnie realizujemy zamówienia od indywidualnych zleceniodawców – na maskotki, szyte ozdoby i wykończenia wnętrz, kartki i prezenty okolicznościowe, gadżety firmowe.

Od poniedziałku do niedzieli zapraszamy też do Pakamery Społecznej mieszczącej się przy   ul. Ostrówek 7 w Poznaniu. Uzyskany ze sprzedaży dochód Stowarzyszenie przeznacza na realizację programu wsparcia osób bezdomnych i bezrobotnych – głównie na program tworzenia nowych miejsc pracy.

Bardzo dziękujemy za dokonanie zakupu społecznie odpowiedzialnego – Państwa wybór ma znaczenie!

Stowarzyszenie Pogotowie Społeczne

Adres statutowy:

ul.Bydgoska 6/7, 61-123 Poznań

Siedziba Stowarzyszenia

ul. Borówki 4, 61-304 Poznań

e-mail: biuro@pogotowiespoleczne.org.pl

tel. 61 887 66 23

www.pogotowiespoleczne.org.pl

https://www.facebook.com/pogotowiespoleczne

12maj/20

Zrób Event Sp. z o.o.

Przedsiębiorstwo społeczne Zrób Event Sp. z o.o. powstało w 2019 r.  Zostało założone przez grupę osób posiadających już pewne doświadczenie w pracy przy przy współorganizacji eventów, w tym dużych imprez rekreacyjnych dla całej rodziny, spotkań rodzinnych z programem zabaw integracyjnych, imprez firmowych, wydarzeń współtowarzyszących koncertom oraz innym imprezom masowym. Jednak oferta przedsiębiorstwa obejmuje także inne działania.

Dane kontaktowe:

ul.Baśniowa 5  62-005 Miękowo

tel.501819066

biuro@zrobevent.com.pl

Oferta:

– wynajem sprzętu eventowego,

– organizacja i obsługa imprez i eventów,

– pielęgnacja terenów zielonych,

– budowa i konserwacja systemów automatycznego nawadniania,

– budowa i konserwacja systemów monitoringu video,

– prace porządkowe.

12maj/20

Spółdzielnia Socjalna Anima

Spółdzielnia Socjalna Anima powstała w 2011 roku  z inicjatywy 5 młodych, doświadczonych, wykształconych i dynamicznych kobiet, które wspierają, w myśl Marii Montessori, samodzielny rozwój małego człowieka. Spółdzielnia Socjalna „Anima” skupia się wokół świadczenia profesjonalnych usług opieki nad dziećmi prowadząc Niepubliczny Żłobek „Wesołe Koziołki” w Poznaniu.

Niepubliczny Żłobek „Wesołe Koziołki” jest prywatną placówką wpisaną do rejestru żłobków w Poznaniu, świadczącą profesjonalne usługi z zakresu opieki nad dziećmi w wieku od 20 tygodnia życia do 3 lat. Z możliwością przedłużenia pobytu dziecka do 4 lat.

Do dyspozycji maluszków są 4 sale dydaktyczno-opiekuńcze. Żłobek posiada własny ogródek, który jest doskonałym miejscem zabaw na świeżym powietrzu oraz całoroczny plac zabaw zorganizowany w pomieszczeniu żłobka. W żłobku realizowany jest program opiekuńczo-pielęgnacyjny i edukacyjny stworzony w oparciu o pedagogikę M. Montessori oraz metodę W. Sherborne. Priorytetem w pracy opiekuńczo-wychowawczej jest zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa zarówno fizycznego jak i emocjonalnego, budowanie bliskiej stabilnej relacji opiekun-dziecko, rozpoznawanie potrzeb dziecka, zaspokajanie ich i udzielanie adekwatnego wsparcia.

Bazę programu opiekuńczo-pielęgnacyjnego stanowi plan dnia opracowany w oparciu o zasadę wolności wyboru, zgodnie z fazami rozwojowymi i potrzebami dziecka. Od roku istnieje w żłobku monitoring w salach, szatniach i na korytarzu, w związku z czym, w celu ochrony i poszanowania godności dziecka, czynności higieniczne i pielęgnacyjne odbywają się w łazienkach dla dzieci. Przebieranie dzieci odbywa się również w w/w pomieszczeniach. Dla najmłodszych (dzieci do 1 roku życia) plan dnia ustalony zostaje wspólnie z rodzicami/opiekunami prawnymi, zgodnie z indywidualnym rytmem aktywności, karmienia i snu dziecka.  Nad jego realizacją czuwa wykwalifikowana kadra. W swojej pracy opiekunki włączają do procesu dydaktycznego zajęcia wspólne dotyczące codziennego dnia: przygotowywania posiłków, przebierania i ubierania się, dbania o higienę, dbania o rośliny i dbania o porządek. Autorski plan roczny stanowi ramy do tworzenia cotygodniowych scenariuszy. Daje to możliwość twórczej i kreatywnej pracy z uwzględnieniem mocnych stron i zasobów opiekunek, ich talentów i zainteresowań. Dzięki temu tygodniowe scenariusze wzbogacane są o elementy zajęć tanecznych, muzycznych z elementami rytmiki, plastycznych, arteterapeutycznych, sensoplastycznych, zabawy z dźwiękiem przy wykorzystaniu między innymi instrumentów muzycznych. W ramach zajęć i ćwiczeń kierowanych dzieci tańczą, śpiewają, bawią się rozwijając dużą i małą motorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, wrażliwość zmysłową, kreatywność, umiejętności komunikacyjne, inteligencję sensomotoryczną i emocjonalną. Codzienne zajęcia wspierają rozwój mowy, rozwój ruchowy, rozwój samodzielności i umiejętności samoobsługowych. Stwarza się dzieciom przestrzeń, której istotą jest rozwój indywidualny dziecka, co przekłada się na indywidualną pracę z materiałem (inaczej zabawa swobodna). Takie podejście daje dzieciom możliwość dokonywania samodzielnego wyboru zadań w zależności od ich indywidualnych możliwości sensomotorycznych, poznawczych i zdolności komunikowania się.

Żłobek „Wesołe Koziołki” to kolorowy, ciekawy świat, w którym dzieci czują się radośnie i bezpiecznie. Kwestia bezpieczeństwa dzieci jest dla kadry bardzo ważna. Meble oraz wyposażenie żłobka posiada atesty i certyfikaty potwierdzające normy w zakresie bezpieczeństwa produktów dla dzieci. Lokal Żłobka przygotowywany jest zgodnie z wymogami Powiatowego Sanepidu oraz Powiatowej Straży Pożarnej. Każde dziecko ma dostęp do swojego leżaczka, kocyka i poduszki; jeśli tylko odczuwa zmęczenie może w każdej chwili położyć się i odpocząć.

Dane kontaktowe:

ul. Bolesławy 21, 61-054 Poznań

tel. 503 467 887

biuro@wesolekoziolki.pl

www.wesolekoziolki.pl

https://www.facebook.com/WesoleKoziolki/

Oferta:

– opieka nad dziećmi od 20 m.ż. do 3 r.ż. z możliwością przedłużenia do 4 r.ż.,

– plac zabaw wewnętrzny,

– ogródek,

– 4 sale dydaktyczne,

– profesjonalna kadra.

11maj/20

Telefon zaufania Spółdzielni Feniks

Spółdzielnia Socjalna  Feniks o. w Poznaniu,, uruchomiła, na czas pandemii , specjalny telefon zaufania.

Podczas rozmowy można uzyskać, tak po ludzku , po prostu wsparcie emocjonalne, ale i konkretne informacje, takie jak:

– godziny otwarcia pobliskich punktów poczty,

– kontakt do wolontariuszy, którzy dostarczą zakupy pod drzwi, a także sklepów z dowozem do domu itp.,

– numery telefonu do lekarzy, psychologów, przychodni, aptek i innych placówek.

30kwi/20

Rekrutacja do ścieżki dotacyjnej

Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej ogłasza nabór uczestników do ścieżki dotacyjnej. Zapraszamy osoby/podmioty zainteresowane utworzeniem miejsc pracy w nowym lub istniejącym przedsiębiorstwie społecznym do złożenia skróconego opisu planowanego przedsięwzięcia.

Opis można złożyć do dnia 03.06.2020 r. w biurze WCES mającym siedzibę przy ul. Św. Wincentego 6/9 w Poznaniu lub przesłać na adres: justyna.brylewska@barka.org.pl..

Skrócone opisy przedsięwzięcia zostaną poddane komisyjnej ocenie. Ocena pozytywna będzie uprawniała daną osobę lub podmiot do wejścia na ścieżkę szkoleniowo-doradczą, a po jej zakończeniu do złożenia wniosku o dotacje na utworzenie miejsc pracy dla osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.

Informacji na temat konkursu, a także warunków uzyskania dotacji udzielają doradcy kluczowi:

Justyna Brylewska
Email: justyna.brylewska@barka.org.pl
Tel. +48 61 668 23 21

Patrycja Zenker
Email: patrycja.zenker@barka.org.pl
Tel. +48 61 668 23 07

Bartosz Pawlak
Email: bartosz.pawlak@barka.org.pl
Tel. +48 61 668 24 30