Partnerstwo Lokalne w gminie Tarnowo Podgórne jest na etapie przygotowywania się do podpisania porozumienia o współpracy na rzecz rozwoju ES.Kilka lat temu powstała tu spółdzielnia socjalna Blisko Was (myjnia samochodowa, pralnia i sprzątanie mieszkań) oraz spółka Pożytku Publicznego Poznań Reklamy (działająca w obszarze IT). Działa też Stowarzyszenie ROKTAR, które prowadzi WTZ, a Stowarzyszenie TARSON planuje powołanie ZAZ. Gmina Tarnowo Podgórne we współpracy z Rokietnicą planują powołać przy wsparciu OWES, spółdzielnię socjalną tworzącą miejsca pracy dla osób niepełnosprawnych, w tym po WTZ. Gmina Tarnowo Podgórne sfinansowała budowę nowej siedziby dla WTZ, w której ma się też mieścić spółdzielnia socjalna. Partnerstwo lokalne wspiera działania Fundacji Wsparcie i Opieka, która powstała przy wsparciu OWES, i planuje powołać Dom Dziennego Pobytu dla seniorów i osób chorych. Gmina widzi potrzebę uruchomienia takiego Domu i wskaże odpowiedzi lokal.
Spółdzielnia Socjalna Feniks o. w Poznaniu
Spółdzielnia Socjalna Feniks powstała w 2013 roku. W 2019 roku powstał oddział w Poznaniu, który jest już trzecim oddziałem Spółdzielni (po białogardzkim oraz koszalińskim). Specjalizuje się w świadczeniu usług z zakresu opieki nad osobami starszymi i niepełnosprawnymi, oferuje również wynajem sprzętu rehabilitacyjnego/medycznego/ortopedycznego.
Dane kontaktowe:
ul. Staromiejska 29, 78-200 Białogard
Oddział w Poznaniu:
ul.Kościuszki 74, 61-892 Poznań
Dyrektor oddziału:
Michał Cesarz
telefon 504 252 857
e-mail poznan@opieka-feniks.pl
www.opieka-feniks.pl
https://www.facebook.com/fenikskosciuszki/
Oferta:
– opieka nad osobami starszymi,
– wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego.
Pożyczki płynnościowe dla wielkopolskich przedsiębiorstw
Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości z inicjatywy Samorządu Województwa Wielkopolskiego uruchomiła nowy instrument – Pożyczkę Płynnościową dla mikro, małych i średnich firm z Wielkopolski negatywnie dotkniętych skutkami epidemii COVID-19.
Z pożyczki można sfinansować koszty bieżącej działalności i kapitał obrotowy. Oprocentowanie pożyczki wynosi od 0%. Okres spłaty 72 miesiące. Karencja do 12 miesięcy. Kwota pożyczki do 300.000,00 zł. Do 100.000,00 zł pod weksel.
Już teraz przeznaczono na ten instrument 30 mln zł.
Pytania o o Pożyczkę Płynnościową można kierować do:
e-mail: fundusz@warp.org.pl
tel.: 61 65 06 333 lub 61 65 06 366 lub 61 65 06 363 lub 61 65 06 362
Wnioski wraz z załącznikami, prosimy wysyłać na adres e-mail: wniosek-pp@warp.org.pl
Pożyczki płynnościowe dla PES
Pożyczka płynnościowa – dla kogo?
Nowy instrument wsparcia w postaci pożyczek płynnościowych to wspólna inicjatywa Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Banku Gospodarstwa Krajowego. Jest dedykowany dla podmiotów ekonomii społecznej czyli organizacji, nienastawionych na zysk, a prowadzących działalność w celach społecznych. Są to np. centra oraz kluby integracji społecznej, spółdzielnie pracy, inwalidów i socjalne, czy zakłady aktywności zawodowej. Pożyczkę uzyskać mogą podmioty ekonomii społecznej:
- istniejące co najmniej 12 miesięcy i posiadające co najmniej jeden zamknięty rok obrotowy,
- wyłącznie mikro, małe i średnie,
- prowadzące działalność gospodarczą lub odpłatną działalność statutową,
- posiadające zdolność do spłaty zaciągniętej pożyczki wraz z odsetkami.
Przeznaczenie środków
Przyznane środki z pożyczki, można przeznaczyć na: bieżące zobowiązania, wynagrodzenia dla pracowników (w tym także składowe należne ZUS i US), pokrycie kosztów użytkowania infrastruktury oraz kosztów administracyjnych, takich jak np. opłacanie czynszu. Ponadto podmioty ekonomii społecznej będą mogły zakupić półprodukty oraz drobne wyposażenie.
Główne parametry pożyczki
- maksymalna wysokość pożyczki: 25% wartości rocznego obrotu i nie więcej niż 100 tys. zł,
- niskie oprocentowanie – 0,1 proc. w skali roku,
- maksymalny okres spłaty: 48 miesięcy,
- karencja w spłacie: 6-12 miesięcy,
- łatwe zabezpieczenie – np. weksel in blanco.
Ważne dla PESów
Istotny dla zainteresowanych pożyczką podmiotów ekonomii społecznej jest brak prowizji i opłat oraz możliwość spłaty pożyczki w ratach kwartalnych zamiast miesięcznych (w uzasadnionych przypadkach). Ponadto pożyczki płynnościowe można łączyć z innymi rozwiązaniami oferowanymi firmom w rządowej tarczy antykryzysowej. Do pozostałych udogodnień należą: możliwe dwumiesięczne wakacje kredytowe oraz brak wymogu wkładu własnego.
Aktualnie pożyczek płynnościowych dla podmiotów ekonomii społecznej udzielają m. in.: Fundusz Regionu Wałbrzyskiego, Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych S.A., Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości w Suwałkach, Stowarzyszenie Centrum Rozwoju Ekonomicznego Pasłęka, Lubelska Fundacja Rozwoju i Krajowe Stowarzyszenie Wspierania Przedsiębiorczości. Trzech ostatnich pośredników finansowych z powodu ogromnego zainteresowania pożyczką płynnościową, chwilowo zawiesiło przyjmowanie wniosków. BGK na bieżąco nawiązuje współpracę z kolejnymi instytucjami pośredniczącymi w udzielaniu pożyczek podmiotom ekonomii społecznej. Ich listę na bieżąco można śledzić na stronie Banku.
https://www.gov.pl/web/rodzina/wiekszy-budzet-na-wsparcie-podmiotow-ekonomii-spolecznej
Wykaz pozostałych instrumentów wsparcia podmiotów ekonomii społecznej znajduje się m.in. na stronie https://www.ekonomiaspoleczna.gov.pl/ oraz na profilu Facebookowym:
https://www.facebook.com/DepartamentEkonomiiSpolecznejiSolidarnej/
Stowarzyszenie Pogotowie Społeczne
Rękodzieło powstające w warsztatach Centrum Integracji Społecznej prowadzonego przez Stowarzyszenie „Pogotowie Społeczne” , tworzone jest przy zaangażowaniu korzystających ze wsparcia osób bezdomnych i bezrobotnych. Na co dzień produkty można nabyć w „Pakamerze Społecznej” – sklepiku mieszczącym się na malowniczej Śródce. Od kilku lat niezmiennie Stowarzyszenie prezentuje też swoje wyroby podczas Jarmarku Wielkanocnego, Jarmarku Świętojańskiego, obchodów Dnia Świętego Marcina, Festiwalu Sztuki i Przedmiotów Artystycznych na MTP , Poznańskiego Betlejem na Starym Rynku w Poznaniu oraz innych wydarzeń.
Niezależnie od świątecznego zapotrzebowania regularnie realizujemy zamówienia od indywidualnych zleceniodawców – na maskotki, szyte ozdoby i wykończenia wnętrz, kartki i prezenty okolicznościowe, gadżety firmowe.
Od poniedziałku do niedzieli zapraszamy też do Pakamery Społecznej mieszczącej się przy ul. Ostrówek 7 w Poznaniu. Uzyskany ze sprzedaży dochód Stowarzyszenie przeznacza na realizację programu wsparcia osób bezdomnych i bezrobotnych – głównie na program tworzenia nowych miejsc pracy.
Bardzo dziękujemy za dokonanie zakupu społecznie odpowiedzialnego – Państwa wybór ma znaczenie!
Stowarzyszenie Pogotowie Społeczne
Adres statutowy:
ul.Bydgoska 6/7, 61-123 Poznań
Siedziba Stowarzyszenia
ul. Borówki 4, 61-304 Poznań
e-mail: biuro@pogotowiespoleczne.org.pl
tel. 61 887 66 23
https://www.facebook.com/pogotowiespoleczne
Zrób Event Sp. z o.o.
Przedsiębiorstwo społeczne Zrób Event Sp. z o.o. powstało w 2019 r. Zostało założone przez grupę osób posiadających już pewne doświadczenie w pracy przy przy współorganizacji eventów, w tym dużych imprez rekreacyjnych dla całej rodziny, spotkań rodzinnych z programem zabaw integracyjnych, imprez firmowych, wydarzeń współtowarzyszących koncertom oraz innym imprezom masowym. Jednak oferta przedsiębiorstwa obejmuje także inne działania.
Dane kontaktowe:
ul.Baśniowa 5 62-005 Miękowo
tel.501819066
biuro@zrobevent.com.pl
Oferta:
– wynajem sprzętu eventowego,
– organizacja i obsługa imprez i eventów,
– pielęgnacja terenów zielonych,
– budowa i konserwacja systemów automatycznego nawadniania,
– budowa i konserwacja systemów monitoringu video,
– prace porządkowe.
Spółdzielnia Socjalna Anima
Spółdzielnia Socjalna Anima powstała w 2011 roku z inicjatywy 5 młodych, doświadczonych, wykształconych i dynamicznych kobiet, które wspierają, w myśl Marii Montessori, samodzielny rozwój małego człowieka. Spółdzielnia Socjalna „Anima” skupia się wokół świadczenia profesjonalnych usług opieki nad dziećmi prowadząc Niepubliczny Żłobek „Wesołe Koziołki” w Poznaniu.
Niepubliczny Żłobek „Wesołe Koziołki” jest prywatną placówką wpisaną do rejestru żłobków w Poznaniu, świadczącą profesjonalne usługi z zakresu opieki nad dziećmi w wieku od 20 tygodnia życia do 3 lat. Z możliwością przedłużenia pobytu dziecka do 4 lat.
Do dyspozycji maluszków są 4 sale dydaktyczno-opiekuńcze. Żłobek posiada własny ogródek, który jest doskonałym miejscem zabaw na świeżym powietrzu oraz całoroczny plac zabaw zorganizowany w pomieszczeniu żłobka. W żłobku realizowany jest program opiekuńczo-pielęgnacyjny i edukacyjny stworzony w oparciu o pedagogikę M. Montessori oraz metodę W. Sherborne. Priorytetem w pracy opiekuńczo-wychowawczej jest zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa zarówno fizycznego jak i emocjonalnego, budowanie bliskiej stabilnej relacji opiekun-dziecko, rozpoznawanie potrzeb dziecka, zaspokajanie ich i udzielanie adekwatnego wsparcia.
Bazę programu opiekuńczo-pielęgnacyjnego stanowi plan dnia opracowany w oparciu o zasadę wolności wyboru, zgodnie z fazami rozwojowymi i potrzebami dziecka. Od roku istnieje w żłobku monitoring w salach, szatniach i na korytarzu, w związku z czym, w celu ochrony i poszanowania godności dziecka, czynności higieniczne i pielęgnacyjne odbywają się w łazienkach dla dzieci. Przebieranie dzieci odbywa się również w w/w pomieszczeniach. Dla najmłodszych (dzieci do 1 roku życia) plan dnia ustalony zostaje wspólnie z rodzicami/opiekunami prawnymi, zgodnie z indywidualnym rytmem aktywności, karmienia i snu dziecka. Nad jego realizacją czuwa wykwalifikowana kadra. W swojej pracy opiekunki włączają do procesu dydaktycznego zajęcia wspólne dotyczące codziennego dnia: przygotowywania posiłków, przebierania i ubierania się, dbania o higienę, dbania o rośliny i dbania o porządek. Autorski plan roczny stanowi ramy do tworzenia cotygodniowych scenariuszy. Daje to możliwość twórczej i kreatywnej pracy z uwzględnieniem mocnych stron i zasobów opiekunek, ich talentów i zainteresowań. Dzięki temu tygodniowe scenariusze wzbogacane są o elementy zajęć tanecznych, muzycznych z elementami rytmiki, plastycznych, arteterapeutycznych, sensoplastycznych, zabawy z dźwiękiem przy wykorzystaniu między innymi instrumentów muzycznych. W ramach zajęć i ćwiczeń kierowanych dzieci tańczą, śpiewają, bawią się rozwijając dużą i małą motorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, wrażliwość zmysłową, kreatywność, umiejętności komunikacyjne, inteligencję sensomotoryczną i emocjonalną. Codzienne zajęcia wspierają rozwój mowy, rozwój ruchowy, rozwój samodzielności i umiejętności samoobsługowych. Stwarza się dzieciom przestrzeń, której istotą jest rozwój indywidualny dziecka, co przekłada się na indywidualną pracę z materiałem (inaczej zabawa swobodna). Takie podejście daje dzieciom możliwość dokonywania samodzielnego wyboru zadań w zależności od ich indywidualnych możliwości sensomotorycznych, poznawczych i zdolności komunikowania się.
Żłobek „Wesołe Koziołki” to kolorowy, ciekawy świat, w którym dzieci czują się radośnie i bezpiecznie. Kwestia bezpieczeństwa dzieci jest dla kadry bardzo ważna. Meble oraz wyposażenie żłobka posiada atesty i certyfikaty potwierdzające normy w zakresie bezpieczeństwa produktów dla dzieci. Lokal Żłobka przygotowywany jest zgodnie z wymogami Powiatowego Sanepidu oraz Powiatowej Straży Pożarnej. Każde dziecko ma dostęp do swojego leżaczka, kocyka i poduszki; jeśli tylko odczuwa zmęczenie może w każdej chwili położyć się i odpocząć.
Dane kontaktowe:
ul. Bolesławy 21, 61-054 Poznań
tel. 503 467 887
biuro@wesolekoziolki.pl
www.wesolekoziolki.pl
https://www.facebook.com/WesoleKoziolki/
Oferta:
– opieka nad dziećmi od 20 m.ż. do 3 r.ż. z możliwością przedłużenia do 4 r.ż.,
– plac zabaw wewnętrzny,
– ogródek,
– 4 sale dydaktyczne,
– profesjonalna kadra.
Telefon zaufania Spółdzielni Feniks
Spółdzielnia Socjalna Feniks o. w Poznaniu,, uruchomiła, na czas pandemii , specjalny telefon zaufania.
Podczas rozmowy można uzyskać, tak po ludzku , po prostu wsparcie emocjonalne, ale i konkretne informacje, takie jak:
– godziny otwarcia pobliskich punktów poczty,
– kontakt do wolontariuszy, którzy dostarczą zakupy pod drzwi, a także sklepów z dowozem do domu itp.,
– numery telefonu do lekarzy, psychologów, przychodni, aptek i innych placówek.
Wsparcie dla ngo w ramach przeciwdziałania covid-19
Zapraszamy do zapoznania się i skorzystania z Programu Wsparcia Doraźnego Organizacji Pozarządowych w Zakresie Przeciwdziałania Skutkom COVID-19.
Szczegółowe informacje pod poniższym linkiem. Nabór wniosków od 12 maja.
Rekrutacja do ścieżki dotacyjnej
Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej ogłasza nabór uczestników do ścieżki dotacyjnej. Zapraszamy osoby/podmioty zainteresowane utworzeniem miejsc pracy w nowym lub istniejącym przedsiębiorstwie społecznym do złożenia skróconego opisu planowanego przedsięwzięcia.
Opis można złożyć do dnia 03.06.2020 r. w biurze WCES mającym siedzibę przy ul. Św. Wincentego 6/9 w Poznaniu lub przesłać na adres: justyna.brylewska@barka.org.pl..
Skrócone opisy przedsięwzięcia zostaną poddane komisyjnej ocenie. Ocena pozytywna będzie uprawniała daną osobę lub podmiot do wejścia na ścieżkę szkoleniowo-doradczą, a po jej zakończeniu do złożenia wniosku o dotacje na utworzenie miejsc pracy dla osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.
Informacji na temat konkursu, a także warunków uzyskania dotacji udzielają doradcy kluczowi:
Justyna Brylewska
Email: justyna.brylewska@barka.org.pl
Tel. +48 61 668 23 21
Patrycja Zenker
Email: patrycja.zenker@barka.org.pl
Tel. +48 61 668 23 07
Bartosz Pawlak
Email: bartosz.pawlak@barka.org.pl
Tel. +48 61 668 24 30