26mar/21

Opowieść o Gospel Up

Fundacja Pomocy Wzajemnej BARKA od lat wspiera powstawanie i działalność PRZEDSIĘBIORSTW SPOŁECZNYCH, w tym w ramach projektu „Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej”. Dzisiaj zapraszamy na spotkanie z Fundacją Gospel Up, która jest prawnym reprezentantem zespołu Gospel Joy oraz wielu kulturalnych przedsięwzięć organizowanych przez członków tej formacji.

Celem Fundacji jest organizowanie wydarzeń, które mają angażować w kulturę wszystkie grupy społeczne, w szczególności jednak dzieci, młodzież i młodych dorosłych. Fundacja Gospel Up miała w swoich planach takie zajęcia jak koncerty oraz warsztaty muzyczne (w tym warsztaty gospel), angażujące także dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami. Zajęcia takie mają na celu nie tylko edukację muzyczną i szerzenie kultury, ale również propagowanie muzyki gospel i przekazywanie dobrych wartości, z dala od komputera, komórki i nierealnego świata w sieci.

„Jednak – jak mówi prezeska Fundacji Agnieszka Górska-Tomaszewska – nasze plany od samego początku zostały mocno zrewidowane ze względu na sytuację związaną z pandemią. Nasza główna działalność – koncertowanie – jest od samego początku zabroniona, dlatego staramy się szukać innych chwilowych rozwiązań, mając nadzieję, że świat wróci do normy sprzed pandemii.

Od powstania Fundacji jesteśmy beneficjentem kilku projektów, dzięki którym udało nam się przeprowadzić niemało wydarzeń w sieci. Od utworów nagrywanych z domu przez osoby stanowiące społeczność wokół Gospel Joy przez koncerty w sieci po stworzenie zupełnie nowej piosenki – którą robimy wspólnie ze znaną aktorką kabaretową Joanną Kołaczkowską.

W pomoc przy tych projektach zaangażowane są nasze Dziewczyny – osoby, które zatrudniliśmy dzięki projektowi z Barki. Obie zmagały się z długotrwałym bezrobociem. Jedna z nich nigdy dotąd nie miała jeszcze umowy o pracę. Ponieważ sama Fundacja funkcjonuje od niedawna, a ponadto musimy działać bardzo spontanicznie, zatrudnione Dziewczyny są zaangażowane we wszystkie projekty, zmiany i nowości, które dzieją się na bieżąco. Trudno mówić o poważnej zmianie na lata, bo funkcjonujemy bardzo krótko, jednak wspólne projekty, emocje – zarówno te pozytywne, jak i negatywne (pandemia i jej skutki) – sprawiają, że czujemy, że działamy jak team, wspólnie podejmujemy decyzje, dokonujemy wyborów – co dalej. Każda z nas czuje sprawczość swoich poczynań, dzięki zaangażowaniu i pracy nie tylko ciałem, ale przede wszystkim – sercem.

Każda z Dziewczyn ma u nas swoją rolę; ktoś jest odpowiedzialny za kontakt z kontrahentami na zewnątrz, kto inny zajmuje się kadrami, a nawet marketingiem w sieci. Jedna z Dziewczyn zaprowadziła porządek w papierach, druga sprawiła, że wiemy, co mamy na stanie w naszych magazynach🗑.

Fantastycznie jest czuć, że wszystkie trzy mamy wpływ na to, co się u nas dzieje. Pozostaje mieć nadzieję, że kiedyś wrócimy do naszej głównej działalności, dzięki czemu nasza sytuacja będzie bardziej stabilna, podział obowiązków bardziej stały, a zmiany z dnia na dzień przestaną nas tak zaskakiwać”.

Fundacja Gospel Up

ul.Śnieżna 9b,

62-002 Suchy Las k. Poznania

Zapytania ogólne – biuro/koncerty:

gospeljoy@gospeljoy.pl

tel. 509 370 100, 789 286 251

https://gospeljoy.pl/

https://www.facebook.com/Chor.Gospel.Joy

22mar/21

Wielkanocna oferta PS-ów

Trwają intensywne przygotowania do świąt wielkanocnych. Przedsiębiorstwa społeczne przygotowały bogatą ofertę dekoracji i upominków oraz świątecznych smakołyków.

Jak zwykle zachwycają formą ozdoby proponowane przez specjalistów od dekoracji: Spółdzielnię Socjalną Pracownię Artzagroda, Fundację IGI Art oraz Stowarzyszenie Znajome czy Spółdzielnię Socjalną Talent. Ozdoby wielkanocne proponują także sklepik Pożyteczny mający swój profil na Facebooku – działający na rzecz Fundacji Dzieciaki i Zwierzaki,    Centrum Rabbuni prowadzone przez Spóldzielnię Socjalną Uciec Dysforii, a także Stowarzyszenie Pogotowie Społeczne czy warsztaty krawieckie CIS Ostoja z Pniew. Świąteczne smakołyki możemy zamówić w Spółdzielni Socjalnej Cuda Garnki, Wspólny Stół i Ruchomości (profil na fb Zemsta w kuchni), a także w restauracji Przy Lesie prowadzonej przez Fundację z Sercem.

19mar/21

WielkoMOCne Pudełko od Pogotowia Społecznego

Jedyne czego potrzebujesz to karton po butach i odrobina chęci do pomocy innym! Czytamy w opisie akcji.

WielkoMOCNE Pudełko to akcja organizowana przez przedsiębiortstwo społeczne Pogotowie Społeczne, mająca na celu pomoc osobom w Kryzysie Bezdomności.

Wystarczy w niepotrzebne pudełko po butach zapakować długoterminową żywność (WAŻNE – aby można ją było spożyć bez przygotowania – np. konserwy, przetwory, wafle ryżowe, słodycze) oraz środki higieniczne.

Zapakowane pudełka przekazać można do 25 marca

1) Przywożąc je do  hostelu Pogotowia przy ul. Borówki 12

2) Przekazując je do  busa, który od poniedziałku do piątku wydaje żywność przy Dworcu Letnim w godzinach 17:30-18:30

3) W dniach 24-25.03 przynosząc do Pakemery ul. Ostrówek 7

 

09mar/21

Opowieść o Spółdzielni Socjalnej Talent

Fundacja Pomocy Wzajemnej Barka, od lat wspiera powstawanie i działalność przedsiębiorstw społecznych, w tym, w ramach projektu Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej.

Dzisiaj zapraszamy do zapoznania się z historią Spółdzielni Socjalnej Talent , założonej przez dwa podmioty.

Spółdzielnia Socjalna „Talent” powstała w 2017 r „na podwórku” Warsztatów Terapii Zajęciowej, działających w Szamotułach. Tutaj zrodził się pomysł powołania Spółdzielni, stąd wyłoniła się kadra pracownicza, a wszystko oparło się na wieloletnim doświadczeniu pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, a także pasji tworzenia rękodzieła, jakiej od zawsze oddawały się Warsztaty. Początki były dość nieśmiałe, wymagały przestawienia myślowego z zajęć opiekuńczo – kreatywnych na kreatywno – zawodowe – to jeśli chodzi o część pracowników, która dotąd była instruktorami terapii zajęciowej. Co do części wyłonionej z osób, będących dotąd podopiecznymi Placówki, nowa sytuacja musiała zmobilizować ich do większego wysiłku związanego z pełnym zaangażowaniem w wykonywane prace, szczególnie jeśli chodzi o staranność, wytrwałość, a także pomysłowe wykorzystywanie nabytych wcześniej umiejętności.

Aktywizacja zawodowa uczestników WTZ jest ciągłą bolączką tychże placówek, choć za ich właściwe zadanie podaje się  wprowadzanie osób niepełnosprawnych na rynek pracy. Idea  jest piękna, wciąż jednak mało realna. Wprawdzie  problemy osób z niepełnosprawnościami, są coraz częściej nagłaśniane, to jednak kondycja życiowa tych osób już na wstępie definiuje je jako dotknięte wykluczeniem zawodowym, a często i społecznym. Mimo, że niektórzy z nich kończą nawet specjalne szkoły zawodowe, to niczego im to nie gwarantuje, ani nie zabezpiecza na przyszłość. Również oni sami nierzadko poddają się temu schematowi i nie wzbudzają w sobie ambicji do przekroczenia progu, za którym przestają być dużym dzieckiem, a wkraczają w świat samodzielności, odpowiedzialności i rozwoju (w indywidualnych zakresach możliwości). Dlatego  bycie twórcą, bycie sprawcą, również w kręgu społecznych  relacji, jest głębokim pragnieniem, które najpierw WTZ, a potem Spółdzielnia próbuje w nich odkryć i na ile się da, zrealizować.

W ceramicznym projekcie zatrudnienie znaleźli: Michał, Piotr i Monika. Pierwszy z nich, Michał – pracownik gospodarczy – wszędzie go pełno, wszyscy go znają, wszyscy mogą na nim polegać. Wykorzystuje każdą sposobność, aby nauczyć się czegoś nowego. Wszystkie naprawy, remonty, skręcanie i demontaże nie mogą się obyć bez jego pomocnej obecności. Wnikliwa obserwacja, zapamiętywanie, procentują wielu technicznymi umiejętnościami, choć nie potrafi czytać i pisać. Meble, sprzęty firmy IKEA składa śledząc instrukcję obrazkową. Potrafi dobierać odpowiednie narzędzia do wykonywanych zadań. Chętnie korzysta z wyjazdów kiermaszowych, podczas których stanowi część ekipy technicznej do rozkładania stanowiska (montaż namiotów, stołów, półek itp.) Wymawia tylko pojedyncze słowa, ale świetnie się komunikuje, jest bardzo towarzyski i wciąż opowiada mnóstwo historii. Przez sposób wymowy czasem brany za obcokrajowca. Co dała mu praca? Znając go już jakiś czas, można powiedzieć, że praca dodała mu skrzydeł, choć rodzinnie czy mieszkaniowo jego sytuacja jest trudna.

Piotrek – pomocnik ceramika. Jeszcze przed zatrudnieniem znany z sumienności, w Spółdzielni rozwinął ja chyba w stopniu maksymalnym – wie, że na wypłatę trzeba zapracować, więc ani chwili nie pozostaje bez zajęcia. Sam proponuje prace, które mogły by jeszcze poczekać lub być wykonane przez kogoś innego, ale przecież w tym momencie Piotrek ma czas, by wykonać je samemu. Zawsze dyspozycyjny, zawsze „pod ręką”. Można zlecić mu wiele, bez obawy, że coś będzie nie tak. Maluje, szlifuje, miesza szkliwa i szkliwi, uplastycznia glinę, dba o właściwy stan techniczny elementów do pieca, przygotowuje płytki na magnesy, wykonuje mnóstwo zadań, bez których nie można by tworzyć pięknych kubków i innych wyrobów ceramicznych. Lubiany przez wszystkich, zawsze zabawny, taktowny, dusza towarzystwa, rzeczywiście jednak bardzo niepewny siebie, chociaż dobrze to ukrywa. Praca podniosła jego samoocenę, dała mu odbicie, skierowała myśli na przyszłe życie – zaczął planować i realizować mniejsze plany. Będąc odważniejszym i mając teraz taką sposobność zaczął dokonywać przemyślanych zakupów internetowych, korzystać z bezgotówkowych form płatności.

Monika, wykonuje część prac, które należą również do Piotra. Lubi malować i szkliwić na kolorowo. Cicha, uważnie śledzi działalność Spółdzielni na Facebooku, polubiając wszystkie posty. Cieszy się będąc częścią zespołu, jest dumna z efektów, jakie udaje się uzyskać po każdym wypale. Jest wsparciem finansowym dla rodziny, co też daje jej lepsze samopoczucie i zadowolenie z siebie.

To tyle na temat osób tworzących ekipę Talentu. Musimy jeszcze odsłonić rozmach prac rękodzielniczych, z jakim spotkamy się zapoznając się  z rodzajem wytworów powstających w Spółdzielni. Ceramika tutaj tworzona „ma duszę”. Każde z jej dzieł  przejmuje cząstkę twórcy. „Talent stara się reagować na zapotrzebowanie klientów, tworzyć „świeże” pomysły na wiele różnych okazji i dostosowywać się do potrzeb indywidualnych. Korzystając z różnorodnych materiałów i technik stale rozbudowuje swój asortyment. Szkliwienie w trzech zakresach temperatur daje szeroką gamę uzyskiwanych produktów: od figurek bożonarodzeniowych, wielkanocnych czy komunijnych, po kubki, miseczki, zestawy kawowe itp. w różnych fasonach. Dużą popularnością cieszą się szczególnie kubki z ręcznie malowanymi obrazkami lub zdobione kolorowymi szkliwami. Wszystkie przedmioty z zakresu ceramiki użytkowej są pokrywane atestowanymi szkliwami, dedykowanymi dla produktów przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Odznaczają się też trwałością naniesionych wzorów dzięki  wypalaniu ich w bardzo wysokich temperaturach (można śmiało myć je w zmywarkach).

Sytuacja epidemiologiczna znacznie wpłynęła na sposób działalności Spółdzielni – rozwinęła się sprzedaż wysyłkowa, wzrosła widoczność placówki w przestrzeni internetowej. Ogromnym zainteresowaniem cieszył się „sklepik”, który pierwotnie miał być namiastką corocznego kiermaszu świątecznego, organizowanego wspólnie z WTZ – ilość odwiedzjących była tak wielka, że z tygodniowego przerodził się w trzytygodniowy, wciąż przyciągając nowe osoby. Korzystając z tego doświadczenia, sklepik uruchamiany jest  przy różnych innych okazjach, jak  Dzień Babci i Dziadka, Walentynki, Dzień Kobiet itd.

Zachęta społeczna do korzystania z płatności bezgotówkowych oraz duża frekwencja kupujących wpłynęły na decyzję, by  dołączyć do programu „Polska bezgotówkowa”.

W przygotowaniach jest strona internetowa, która również ma ułatwić kontakt ze Spółdzielnią oraz dokonywanie zamówień – dotąd korzystano tylko z obecności na facebook’u WTZ oraz ogłoszeń umieszczanych na różnych grupach rękodzielniczych.

Podsumowując: powstanie Spółdzielni „Talent” było wielkim przełomem w życiu jej pracowników, ale także pozytywnie odbiło się echem w przestrzeni lokalnej i nie tylko, co widać choćby po komentarzach, które pojawiają się przy okazji aktualności zamieszczanych na profilu społecznościowym.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kontaktu z nami:

spoldzielniatalent@gmail.com

https://pl-pl.facebook.com/wtzszamotuly/

tel/ 605 489 490

Spółdzielnia Socjalna „Talent”

Ul. Lipowa 27

64-500 Szamotuły

05mar/21

Konferencja Wartości i rynek we wspólnotach lokalnych relacja

Wartości i rynek we wspólnotach lokalnych – dzisiejsza konferencja on-line mająca na celu sieciowanie partnerstw lokalnych, zgromadziła przed ekranami blisko 70 osób.

Mimo ograniczeń, udało się zgromadzić ekspertów o bardzo różnych specjalnościach i doświadczeniach, którzy mówiąc o dotychczasowych działaniach  w istocie wskazywali kierunki i tendencje rozwoju ekonomii społecznej, a szerzej – ekonomii generalnie.

Bardzo ważnych wypowiedzi  nt. dyskursu etycznego  w zakresie wartości i rynku we wspólnotach lokalnych, udzielili: Andrzej Porawski – Dyrektor Związku Miast Polskich, Bartosz Pawlak, z wykształcenia filozof, a na co dzień kierownik Centrum Integracji Społecznej oraz doradca OWES, Krystyna Dorsz – od wielu lat przedsiębiorca społeczny i Prezes Diakonijnej Spółki Zatrudnienia, Zbyszko Siewkowski –  reprezentujący przedsiębiorstwo ESline sp. z o.o. oraz OWES Etap, a także parter komercyjny Etapu –  Piotr Szatkowski z Kancelarii Gospodarczej.

O trudnościach i wyzwaniach dla przedsiębiorstw społecznych w czasie pandemii i pomocy, jakiej udzieliły Fundacja Barka i Miasto Poznań – współpracujące w projekcie WCES, opowiedziały: Justyna Gawron oraz Renata Lewicka oraz Małgorzata Cieślak z Urzędu Miasta Poznania.

Lidia Węsierska – Chyc, kierownik WCES, przedstawiła  nową perspektywę wsparcia ekonomii społecznej  w ramach EFS+, a także , w imieniu ROPS w Poznaniu, zaprezentowała koncepcję centrów usług społecznych, jako inwestycję w politykę społeczną w Wielkopolsce.

Bogate i różnorodne doświadczenia  w zakresie przedsiębiorczości społecznej przedstawili reprezentanci gmin nagrodzonych tytułem Gmina Odpowiedzialna Społecznie 2019 – Bernadeta Markiewicz z Pniew (Dyrektor MOPR) oraz Renata Tomaszewska (Pełnomocnik ds. Społecznych) w Rogoźnie. Ewa Noszczyńska-Szkurat – zastępca Wójta Gminy Tarnowo Podgórne, opowiedziała o nowopowstałej Spółdzielni Socjalnej Taroka oraz innych PES.

O idei Fortu Społecznego w Poznaniu – opowiedzieli inicjatorzy: Joanna Janowicz z firmy Constructa Plus oraz architekt profesor Piotr Marciniak i Maria Sadowska-Pawlak z Barki.

O ekonomii społecznej z perspektywy Macedonii mówiła Barbara Sadowska, ważne wypowiedzi mieli także red. Marek Nowakowski oraz Joanna Zimna z Nowej Arki.

04mar/21

Akceptacja w wydaniu papierowym Naszego Regionu

Artykuł o poznańskiej Fundacji Akceptacja ukazał się także w wersji papierowej magazynu Nasz Region.  W tekście znajdziemy ciekawą opowieść założycielki Akceptacji – Anny Marii Szymkowiak, kobiety transpółciowej o jej drodze do życia w zgodzie ze sobą i uruchomienia szeregu działań, dzięki którym, Akceptacja cieszy się dzisiaj popularnością i …akceptacją.

26lut/21

Konferencja Wartości i rynek we wspólnotach lokalnych 5 marca

Fundacja Pomocy Wzajemnej BARKA w ramach projektu Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej,  zaprasza do udziału w konferencji sieciującej partnerstwa lokalne „Wartości i rynek we wspólnotach lokalnych”. Konferencja odbędzie się w piątek 5. marca r. w formie online.

Jednym z najbardziej istotnych założeń tego wydarzenia jest dyskusja, wymiana opinii oraz poglądów na temat odpowiedzialności społecznej, jaką bierzemy we wspólnotach lokalnych i naszej relacji wobec zjawisk ubóstwa, bezrobocia, niepełnosprawności i usług społecznych, a także społecznej odpowiedzialności biznesu.

Zgłoszenia udziału w konferencji należy przesłać do 3 marca 2021 r. na adres  e-mail: robert.rydzewski@barka.org.pl.

W załączeniu program.

Spotkanie sieciujące 5 marca 2021

25lut/21

Opowieść o Spółdzielni Feniks

Fundacja BARKA od lat wspiera powstawanie i działalność PRZEDSIĘBIORSTW SPOŁECZNYCH🙂, w tym, w ramach projektu Wielkopolskie Centrum Ekonomii Społecznej. Dzisiaj zapraszamy na spotkanie ze Spółdzielnią Socjalną Feniks Poznań – usługi opiekuńcze .

Spółdzielnia Socjalna „Feniks” powstała w 2013 roku w Białogardzie. Początkowo Spółdzielnia świadczyła wiele różnych usług – od budowlanych, przez , po opiekuńcze. Z biegiem czasu rynek zweryfikował w jaką stronę warto iść, aby się rozwijać. Skupienie działalności na szeroko pojętych usługach opiekuńczych okazało się strzałem w dziesiątkę. Rozwój zaowocował otwarciem kolejnych oddziałów – w 2015 roku w Koszalinie, a w 2019 roku – w Poznaniu.

👉Spółdzielnia Socjalna „Feniks” specjalizuje się w świadczeniu usług z zakresu opieki nad osobami starszymi, chorymi oraz niepełnosprawnymi. Współpracuje z klientami indywidualnymi oraz z instytucjami państwowymi. Celem Spółdzielni jest niesienie pomocy seniorom, poprzez stworzenie im warunków do życia w okresie „jesieni życia” wśród troskliwych i życzliwych im osób, we własnym domu.

W 2013 roku Spółdzielnia Feniks zatrudniała 7. pracowników. Obecnie jest ich około 100.

Oprócz usług opiekuńczych Spółdzielnia realizuje wiele projektów skierowanych do osób starszych i niepełnosprawnych.

W 2020 roku Spółdzielnia otrzymała certyfikat „Zakup Prospołeczny”. Posiadanie Znaku Promocyjnego Ekonomii Społecznej „Zakup Prospołeczny” wyróżnia wybrane jednostki spośród podmiotów ekonomii społecznej działających na danym terenie. Przyznanie znaku to wynik dbałości o stałe umocnienie rangi i wizerunku podmiotów ekonomii społecznej jako symbolu usług i produktów o najwyższej jakości, wykonanych w połączeniu z wyjątkową dbałością o wykorzystanie potencjału społecznego. Certyfikacja efektywnie wspomaga działania prowadzone przez odznaczone podmioty ekonomii społecznej w zakresie marketingu i public relations.

Trzon Oddziału Spółdzielni Feniks w Poznaniu tworzą trzy osoby. Dyrektorem jest Michał Cesarz. Jest także Jakub Piechota – pełniący funkcję zastępcy Dyrektora oraz koordynatora i Joanna Włodek – specjalistka ds. marketingu. Poznański Feniks na co dzień zatrudnia 25 opiekunów, którzy w miesiącu pomagają kilkudziesięciu osobom.

Spółdzielnia to jednak przede wszystkim ludzie, którzy ją współtworzą. W Feniksie podchodzi się ze zrozumieniem do problemów, z jakimi borykają zarówno pracownicy, jak i podopieczni. Zatrudnienie w przedsiębiorstwie społecznym – to nie tylko stała pensja i bezpieczeństwo jutra. To często szansa na przemianę, rozwój i zostawienie za sobą trudnych historii życiowych.

Anna – opiekunka osób starszych – trafiła do poznańskiego Feniksa z ciężką depresją, brakiem poczucia własnej wartości, z problemami rodzinnymi i brakiem środków do życia. Okazała się świetną, kompetentną opiekunką i dobrą osobą, która potrzebowała bodźca, żeby znowu uwierzyć w siebie. Od początku spotkała się w Feniksie z życzliwością i wyrozumiałością, często przychodziła do biura po prostu po to, żeby porozmawiać. Obecnie Anna jest najlepszą opiekunką, która szkoli nowych pracowników i na którą można liczyć w każdej sytuacji. A co najważniejsze – odzyskała pewność siebie i nauczyła się lepiej radzić sobie z depresją. Stała się osobą pogodną i towarzyską.*

Patryk – opiekun osób starszych – trafił do Spółdzielni za pośrednictwem Fundacji Barka. Młody, zdolny człowiek, który na pewnym etapie życia wpadł w kłopoty i zaczął pić. Okazał się nie tylko na tyle silny, by wytrwać w trzeźwości, ale także na tyle bystry i szybko uczący się, że po krótkim czasie stał się jednym z najbardziej wartościowych pracowników Spółdzielni.

Spółdzielnia Feniks to także miejsce dla osób wykluczonych przez dyskryminację. W poznańskim zespole są osoby homoseksualne i trans-płciowe, które często przez nietypowy wygląd/zachowanie były traktowane przez poprzednich pracodawców z góry. Zespół Spółdzielni jest otwarty na ludzi zaangażowanych i dążących do profesjonalizmu, nie zamyka się na inność – dostrzega w ludziach ich najlepsze cechy, które czynią z nich wartościowych ludzi i pracowników.

*Imię zostało zmienione.

 

Oto dane kontaktowe do Spółdzielni Socjalnej Feniks, Oddział w Poznaniu.

Telefon: +48 504 252 857, +48 533 331 055

e-mail: poznan@opieka-feniks.pl

siedziba: ul. Kościuszki 74, 61-892 Poznań

https://opieka-feniks.pl/ Pokaż mniej

19lut/21

Opowieść o Fundacji IGI-ART

Fundacja Pomocy Wzajemnej Barka od lat wspiera powstawanie i działalność PRZEDSIĘBIORSTW SPOŁECZNYCH, w tym, w ramach projektu Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej. Dzisiaj zaprezentujemy jedno z nich. Poznajcie FUNDACJĘ IGI-ART!

Przedsiębiorstwo społeczne Fundacja IGI • ART

z Rogalinka, rozpoczęło działalność w pełnym wyzwań roku 2020. Mimo zewnętrznych ograniczeń, wykorzystując możliwości promocyjne facebooka oraz instagramu,  szybko zyskało popularność i uznanie u odbiorców. Pierwsze warsztaty artystyczne, promocja i sprzedaż przez internet, a z czasem w dwóch sklepach stacjonarnych, przyniosły zauważalne sukcesy.

👉Wszystko zaczęło się od pomysłodawczyni i prezeski IGI – Art –  Joanny Miller, która jako mama samotnie wychowująca córeczkę – rozumiała problemy  niepełnych rodzin i z myślą o pomocy dla takich osób postanowiła utworzyć fundację. Jak sama pisze – „Na swojej drodze napotkałam różne osoby borykające się z tym problemem, zarówno dzieci jak i samotne matki czy ojców. Sama od jakiegoś czasu jestem w takiej sytuacji, stąd też pomysł na taki cel. Obserwuję swoje dziecko, na dzień dzisiejszy jestem w stanie określić czego potrzebuje oraz jakiej pomocy i wsparcia oczekuje. Byłam świadkiem sytuacji, gdzie osoby po odbyciu kary pozbawienia wolności, czasem nawet kilkunastu lat, starały się odbudować relacje z dziećmi, z którymi czasem nie miały kontaktu od maleńkości. Odbudowanie, bądź, tak naprawdę, w niektórych sytuacjach stworzenie takiej relacji od podstaw – jest bardzo trudne. Wszystko zależy od sytuacji, która zaistniała w ich przeszłości. Często dzieci są odcinane od osób osadzonych, by uchronić je od wchodzenia w „ten świat”. Fundacja będzie organizować dla takich rodziców z dziećmi warsztaty integracyjne, warsztaty artystyczne przy współpracy z innymi przedsiębiorstwami ekonomii społecznej oraz zapewniać im wsparcie psychologów, terapeutów, trenerów personalnych i zawodowych oraz pomoc prawną na miarę możliwości fundacji.”  Joanna – Prezeska ma bogate doświadczenie życiowe i zawodowe. Pochodzi z wieloosobowej rodzin i długo obserwowała swoją mamę – Monikę Kosicką, która przed laty stworzyła Pracownię Artzagroda organizującą warsztaty artystyczne – dzisiaj działającą jako spółdzielnia socjalna ArtZagroda

.Widząc jak sztuka i warsztaty rękodzielnicze  pomagają w odbudowie ludzkiego życia, zarówno uczestników jak i organizatorów, zapragnęła robić coś podobnego.

Dzisiaj Fundacja IGI-Art oferuje różnorodną ofertę warsztatów i usług, w tym wykonywanie przedmiotów artystycznych i użytkowych ze szkła, sklejki, plexi oraz innych materiałów. Jak czytamy na stronie internetowej – „ Kupując w Naszej fundacji wspierasz działania na rzecz osób zagrożonych wykluczeniem społecznym”. Co więc możemy kupić?

Warsztaty wytwarzania szkła artystycznego metodą fusing (z ang. fuse – stapiać), polegającą na łączeniu ze sobą tafli szklanych różnych kształtów i kolorów oraz wtapianiu w nie farb, metalowych folii i innych materiałów zdobniczych w wysokiej temperaturze. Na warsztatach uczestnicy zapoznają się z technologią, nauczą się docinać i łamać szkło. Poznają techniki zdobnicze. Dzieci, młodzież i dorośli, poprzez tworzenie czegoś swojego, rozwijać będą umiejętności manualne, artystyczne, ale również dowiedzą się jak powstaje szkło, z czego powstaje, jakie są techniki obróbki szkła oraz jak przebiega i na czym polega metoda fusingu. Oferta warsztatów z fusingu kierowana jest do grup zorganizowanych ( szkół, przedszkoli, świetlic, klubów seniora, klubików dla dzieci, firm), ale i dla osób, które chcą urozmaicić spotkania towarzyskie nietuzinkową rozrywką.

Przedmioty dekoracyjne i użytkowe wytwarzane metodą fusing – w tym biżuteria, szklane podkładki pod kubki, naczynia i świeczniki ozdabiane metoda fusig.

Wycinanie laserem metodą Laser Cut – elementów ozdobnych i użytkowych ze sklejki, plexi, korka, pianki, filcu, skóry, kartonu, beermaty drewna, gumy oraz innych materiałów. Tworzenie zestawów do samodzielnego klejenia, malowania i zabawy, a także pojemników i użytecznych dodatków w wystroju stołu i okolicznościowych imprez.

Zespół IGI-Art szybko reaguje na potrzeby klientów i wręcz kipi twórczymi pomysłami. Aktualnie tworzą go dwie Joanny specjalizujące się w prowadzeniu warsztatów, Izabela – zajmująca się księgowością oraz Sonia od lasera. Wszystkie – kiedyś w trudnej sytuacji – na co dzień wspomagają się  – w myśl zasady – w jedności siła. Każda z Pań na co dzień boryka się z problemami zdrowotnymi czy też życiowymi, a praca w fundacji daje im swobodę,  satysfakcję oraz to poczucie, że jest się potrzebnym.

👉Wyroby IGI-Art. możemy zamówić przez internet, jak i nabyć w sklepie stacjonarnym zaprzyjaźnionej Spółdzielni Socjalnej Pracowni ArtZagroda ArtZagroda

w Mosinie, przy ul. Śremskiej 86.

Informacje o Fundacji IGI-Art znajdziemy na:

https://www.facebook.com/fundacjaigiart

tel. +48 798 390 851

fundacja.igiart@interia.pl

Adres siedziby: ul. Sikorskiego 6, 62-022 Rogalinek

Jak mówią w IGI-Art: POMAGAJMY! Dobro wraca!Dziś My… jutro nam!

Zapraszamy do współpracy z Fundacja IGI • ART.