24kwi/25

VII Rekrutacja do ścieżki dotacyjnej

Szanowni Państwo,

Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej (WCES) ogłasza nabór uczestników do ścieżki dotacyjnej. Zapraszamy osoby/podmioty zainteresowane utworzeniem miejsc pracy w nowym lub istniejącym przedsiębiorstwie społecznym do złożenia skróconego opisu planowanego przedsięwzięcia (SOPP).

SOPP należy złożyć do dnia 16.05.2025 r. w biurze WCES mającym siedzibę przy ul. Św. Wincentego 6/9 w Poznaniu lub przesłać na adres: malgorzata.sobczyk@barka.org.pl. (decyduje data faktycznego wpływu do WCES).

Skrócone opisy planowanego przedsięwzięcia zostaną poddane ocenie Komisji Rekrutacyjnej, w skład której wchodzą pracownicy WCES. Ocena pozytywna będzie podstawą rekomendowania danego podmiotu do wejścia na ścieżkę szkoleniowo-doradczą, a po jej zakończeniu do złożenia wniosku o dotacje na utworzenie nowych miejsc pracy dla osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym

Dokumenty do pobrania: http://wces.barka.org.pl/?portfolio=pobierz

 

 

09kwi/25

Spotkanie sieciujące w projekcie Premia społeczna

W ramach projektu Premia Społeczna odbywają się spotkania sieciujące/szkoleniowe z udziałem OWES/ROPS. Kolejne odbędzie się w dniu 14 kwietnia w Bydgoszczy dla woj. kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego.

Poniżej formularz zgłoszeniowy aktywny do 9 kwietnia włącznie oraz program spotkania

https://docs.google.com/forms/d/1vLOn9a6XcGW-6LjPjyZ2VpNAO7ewwsaYlbyiJgNttig/viewform?edit_requested=true

10.00- 11.15 – Usługi społeczne jako obszar rozwoju ekonomii społecznej w Polsce oraz tworzenie i rozwój lokalnych systemów usług społecznych

11.15-11.30 – przerwa

11.30 – 12.45 – Obszar współpracy OWES i ROPS z FFW wokół premii społecznej (moduł – oferta współpracy) – omówienie struktury współpracy w oparciu o 3-4 procedury:

– procedura diagnozy JST w sprawie zasobów i możliwości aplikowania o Premię społeczną

– procedura aplikowania o premię społeczną

– procedura wsparcia JST w organizacji współpracy wokół zlecania i realizacji usług przez PES

12.45 – 13.00 – przerwa

13.00 – 14.30 – Aspekty współpracy z OWES i ROPS wokół sieciowania (inne elementy i możliwości współpracy z FFW oraz mapa drogowa kolejnych kontaktów i współpracy np. stałego monitorowania zainteresowania JST lub blokad związanych z Premią Społeczną.)

14.30 lunch i wyjazd

01kwi/25

Nabór wniosków Aktywna integracja – FEW 6.10

Trwa nabór wniosków – Aktywna Integracja!
🔹 Termin składania wniosków: od 3 marca 2025 (00:00) do 11 kwietnia 2025 (23:59)
🔹 Gdzie? Online przez system LSI 2021+ 👉 lsi2021.wielkopolskie.pl
🔹 Kto może złożyć wniosek?
✅ Jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne
✅ Organizacje pozarządowe
✅ Wszystkie podmioty (z wyłączeniem osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej lub oświatowej)
🔹 Na co można otrzymać dofinansowanie?
💡 Aktywizacja społeczno-zawodowa i integracja osób zagrożonych wykluczeniem – wsparcie dla osób z niepełnosprawnościami, migrantów, społeczności marginalizowanych, osób biernych zawodowo i ich otoczenia poprzez:
✔️ Aktywizację społeczną, zawodową, edukacyjną, zdrowotną, mieszkaniową
✔️ Poprawę dostępu do usług reintegracji społecznej i zawodowej
✔️ Tworzenie nowych miejsc reintegracji (WTZ, ZAZ, CIS, KIS, ŚDS)
📌 Rozstrzygnięcie naboru: sierpień 2025 r.
📌 Wniosek uznaje się za złożony, jeśli został podpisany (kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym) w ciągu 5 dni od zakończenia naboru.
https://wrpo.wielkopolskie.pl/nabory/558
19mar/25

VII nabór wniosków o udzielenie wsparcia finansowego na utworzenie miejsc pracy w PS

Szanowni Państwo,

Zapraszamy do złożenia wniosków o udzielenie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym w terminie od 19.03.2025 r. do 03.04.2025 r. do godziny 14.00.

Wnioski wraz z załącznikami można składać osobiście w biurze WCES lub przesłać pocztą na adres:

Fundacja Pomocy Wzajemnej Barka
ul. Św. Wincentego 6/9
61-003 Poznań

Liczy się data wpływu do biura WCES.

Formularze można pobrać z zakładki „Baza wiedzy, Pobierz”.

12mar/25

Wiosenny kiermasz PES

Departament Ekonomii Społecznej organizuje Wiosenny Kiermasz Podmiotów Ekonomii Społecznej, który odbędzie się 9 kwietnia 2025 r. w siedzibie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Obecnie zbieramy zgłoszenia PES, które chciałyby wziąć udział w Kiermaszu w charakterze wystawców i sprzedawać swoje produkty. Na zgłoszenia czekamy do 21 marca.

Informacje o Kiermaszu dostępne są tutaj: https://www.ekonomiaspoleczna.gov.pl/wiosenny-kiermasz-pes-w-mrpips/

06mar/25

Spotkanie na temat premii społecznej

Szanowni Państwo,

w imieniu Fundacji Fundusz Współpracy serdecznie zapraszamy do udziału w spotkaniu informacyjnym dla przedstawicieli samorządów i ich jednostek organizacyjnych (np. CUS, OPS, PCPR) z województwa wielkopolskiego i sąsiednich na temat projektu „Premia społeczna” (FERS) – innowacyjnego mechanizmu wspierającego finansowo samorządy, które chcą zlecać usługi społeczne podmiotom ekonomii społecznej.

Spotkanie skierowane jest przede wszystkim do JST – przyszłych grantobiorców „Premii”. Do uczestnictwa zapraszamy również przedstawicieli Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej, podmiotów ekonomii społecznej, Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej i innych mających wpływ na kształtowanie rozwoju świadczenia usług społecznych przez PES.

Data: 20.03.2025 (czwartek), godz. 10.00 – 13.00

Miejsce: Poznań

Szczegółowe informacje: https://premiaspoleczna.pl/spotkanie-informacyjne-w-poznaniu-2/

W trakcie spotkania organizatorzy:

📍 zaprezentują założenia mechanizmu „Premia społeczna” i przedstawią korzyści z jego wdrożenia

📍 omówią harmonogram oraz zasady ubiegania się o granty przez samorządy w ramach naboru ogólnopolskiego

📍podzielą się doświadczeniami z pierwszych naborów, opowiedzą, jakich błędów unikać

📍 opowiedzą o rozwoju i tworzeniu systemu usług społecznych,

📍 omówią rolę PES w realizacji usług społecznych

📍odpowiedzą na wszystkie pytania i wątpliwości, doradzimy indywidualnie, jak spełnić warunki, by uzyskać grant

04mar/25

Szkolenie z zakładania i prowadzenia PES oraz PS

Szanowni Państwo,

Zapraszamy do udziału w 5-dniowym szkoleniu z zakładania i prowadzenia podmiotów ekonomii społecznej oraz przedsiębiorstw społecznych,

które odbędzie się w dniach: 24-28.03.2025 r.

24.03.2025 poniedziałek, godz. 9.00-16.15

prowadzący: pracownicy Wielkopolskiego Centrum Ekonomii Solidarnej

Regulamin wsparcia finansowego, opracowanie biznesplanu, rozliczanie wsparcia finansowego, uzyskiwanie statusu PS, reintegracja, w tym IPR i sprawozdanie dla wojewody

25.03.2025 wtorek, godz. 9.00-16.15

trenerka Bożena Świetlik-Wieczorek

Zarządzanie organizacją, finansami, zasobami ludzkimi, umiejętności społeczne – praca z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym

26.03.2025 środa, godz. 9.00-16.15

trener Rafał Jaworski

Aspekty księgowe i prawne prowadzenia PES i PS

27.03.2025 czwartek, godz. 9.00-16.15

trenerka Bożena Świetlik-Wieczorek

Marketing, PR, sieciowanie PES i PS

28.03.2025 piątek, godz. 9.00-16.15

trener Witold Izydorczyk

Zakładanie PES i PS, prowadzenie działalności gospodarczej i odpłatnej pożytku publicznego w sferze ES z uwzględnieniem form, praw i typów

Prosimy o zgłaszanie uczestników (imię i nazwisko) do dnia 14.03.2025 r. do godziny 16.00 wraz z informacją na temat diety (wegetariańska, wegańska lub mięsna) oraz adresem e-mail i numerem telefonu kontaktowego.

Liczba miejsc jest ograniczona. W związku z tym będą obowiązywały dwie listy: podstawowa i rezerwowa.

Prosimy wyznaczyć jedną osobę na listę podstawową. Pozostali przedstawiciele znajdą się na liście rezerwowej. Czy zakwalifikują się na szkolenie poinformujemy 17.03.2025 r.

Prosimy także o zadeklarowanie specjalnych potrzeb uczestnika w kontekście dostępności:

Jakie usługi dostępnościowe musimy zapewnić, żeby Pan/Pani czuł/a się komfortowo?

  • Tłumacz polskiego języka migowego,
  • asystent,
  • pokój dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
  • nie potrzebuję usług dostępnościowych,
  • inne: ……………………………………………………………………………………………..

UWAGA! Ukończenie szkolenia jest wymagane w przypadku podmiotów, które zamierzają ubiegać się o wsparcie finansowe na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy, o ile ich przedstawiciel/e nie ukończył/li takiego – lub równoważnego – szkolenia wcześniej. W przypadku PES/PS prowadzonego przez osoby prawne szkolenie powinni ukończyć przedstawiciel/e zarządu danego PES/PS. Podmioty, które mają ukończone szkolenie (potwierdzone certyfikatem), mogą oddelegować na szkolenie osoby planowane do zatrudnienia.

Certyfikat ukończenia niniejszego szkolenia jest obowiązkowym załącznikiem do biznesplanu. Aby szkolenie zostało uznane za zaliczone, należy mieć 75-procentową frekwencję.

Zgłoszeniami oraz udzielaniem informacji zajmuje się Justyna Gawron, tel. 609 660 430; justyna.gawron@barka.org.pl